LIDER BIZNESU 5/2022

12 BLIŻEJ BRANŻY DOLAGRA – gustowna oprawa dla roślin i wnętrz Dla powiększającej się grupy hobbystów rośliny stały się prawdziwym po- wodem do dumy! W związku z tym pojawiła się potrzeba gustownego ich wyeksponowania. Piękna roślina w pięknej donicy stała się ważnym elemen- tem wystroju wnętrz i ogrodów. Dlatego doniczki ceramiczne zdobywają coraz wyższą pozycję wśród tych wykonanych z innych materiałów. W ich sprzeda- ży specjalizuje się DOLAGRA. Nasza firma wkłada całe swoje doświadczenie i wiedzę, aby sprostać estetycznym i jakościowym potrzebom klientów. TEKST: DOLAGRA ZDJĘCIA: Aleksandra Konopa, Marcin Fajerski P o wielkiej ogrodniczej hossie, jaka miała miejsce w 2020 r., musieliśmy zmierzyć się ze skutkami wielu niekorzystnych zjawisk ekonomicznych, wynikających m.in. z pandemii koronawirusa. Nastąpiła ponadto niebywała podwyżka cen transportu morskiego i zakupu towarów, na co wpływ miały ceny surowców oraz wzrost kosztów pracy. Czynniki te musiały niestety zostać uwzględnione w naszej strategii cenowej. NA PRZEKÓR UWARUNKOWANIOM Mimo tych niesprzyjających okoliczności utrzymali - śmy wysoką sprzedaż z ciągłą tendencją wzrostową, co zawdzięczamy zapewne wypracowanemu przez lata wysokiemu poziomowi atrakcyjności naszych kolekcji. Sprzyjającym wydarzeniem dla działalności DOLAGRY było także zorganizowanie targów GARDENIA jesienią 2021 r. Nasi klienci mieli wówczas możliwość złożenia zamówień na sezon wiosna 2022, unikając natłoku zadań wiosną, jak to miało miejsce dotychczas. Dla firmy było to pomocne w stworzeniu planu dostaw na 2022 r. ODŚWIEŻONA OFERTA Brak możliwości bezpośredniego składania zamówień u naszych producentów w czasie pandemii okazał się dużym wyzwaniem organizacyjnym. Mimo to przygoto - waliśmy szereg nowych kolekcji. Przykładem może być nowa kolekcja minidoniczek do miniroślin (BAO MINI). Inne, znane już kolekcje, zostały wzbogacone o nowe kształty i kolory. Wprowadziliśmy także nowe deko - racje donic wykonane z kompozytów – jak w kolekcji MARY. Dostrzegamy również rosnące zapotrzebowanie na mrozoodporne donice zewnętrzne i już w najbliż - szym czasie przedstawimy nową ich odsłonę – będzie to kolekcja FANCY. Oczywiście sezon ogrodniczy nie kończy się na wiośnie. W kolejnych miesiącach zaofe - rujemy odbiorcom jeszcze wiele atrakcyjnych linii pro - duktowych. IDĄC ZA CIOSEM Obecnie, po otwarciu się niektórych kierunków handlo - wych, mamy już możliwość osobistego wyboru nowego asortymentu. Na pewno zaowocuje to odświeżeniem naszej oferty, a w niedługiej perspektywie – przedsta - wieniem zaskakujących propozycji produktowych. Taki zamysł nieustająco przyświeca naszym planom i wpisuje się w strategię rozwoju firmy. Anna i Jarosław Miszczyszyn, właściciele firmy DOLAGRA

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz